Hopp til innhold

Nettsiden er under oppdatering, ta kontakt for priser!

Effektkurver med KCR dieselboks

Alle kurver er i kW. For å regne om til hestekrefter multipliserer du med 1.36
kW x 1.36 = hk

Rød kurve viser original og hvit kurve viser med KCR box.


bilde

Effektkurve fra rullende landevei. VAG 1,9

bilde

Effektkurve fra rullende landevei. VAG 1,9 TDI 110 hk. Denne bilen hadde 105 hk originalt og 132 hk med effektboks.


bilde

Effektkurve fra rullende landevei. Toyota HiLux D4D. Denne bilen hadde 110 hk originalt og 130 hk med effektboks.

bilde

Effektkurve fra rullende landevei. Mercedes 220 CDI 150 hk. Denne bilen hadde 150 hk originalt og 180 hk med effektboks


bilde

Effektkurve fra rullende landevei. Mercedes 220 CDI 125 hk automat. Denne bilen hadde 121 hk originalt og 147 hk med effektboks. OBS: Bilen hadde automatkasse så man kunne ikke aksellere med full gass. Dette for å unnvike "kick-down" under testen. Dette påvirket resultatet på lavt turtall så den virkelige effekten er bedre enn det diagrammet viser.

bilde

Effektkurve fra rullende landevei. Mercedes Sprinter 412D -99. Ombyggd og forlenget for og brukes som skolebuss. En KCR-boks ble monter og justert hos JRS-motor, bilen forrandret helt karakter. Selvom man ikke har tatt ut maksimal effekt av boksen, melder sjåførene av bussen at den har fått betydelig mer dreiemoment. Den klarer nå oppoverbakker og forbikjøringer på høyere gir. OBS: Denna kurve viser målt drivhjulseffekt. Pga. drivverkets lengde, tyngde og rullemotstand kunne de ikke måle effekten i motoren nøyaktig. De bestemte seg derfor å presentere den tilgjengelige effekten på drivhjulene. Målt drivverkstap på denne bussen er drøye 27%, noe som innebærer en effektøkning på ca 25hk i motoren.


bilde

Kia Carneval II 2,9 CRDi automat (standard 144 hk/310Nm). Denne bilen hadde 133 hk originalt och 153 hk med effektboks (obs beregnet motoreffekt). Diagrammet viser drivhjulseffekt. OBS:Denne bilen var helt ny og ikke innkjørt, den hadde defor mindre effekt enn det fabrikken oppgir.

Testene er utført av JRS Motor i Östersund, Sverige.